Нестандартна інформаційна сесія для вступників за участі студентів і викладачів кафедри історії та суспільних дисциплін

3 червня 2025 року відбулася комплексна інформаційна сесія щодо вступу ВНЗ для студентів 2-го курсу Фахового коледжу Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, ініційована кафедрою історії та суспільних дисциплін.

Інформаційна сесія відбулася в актовому залі Фахового коледжу, де були присутні всі студенти 2-го курсу. Захід відкрив учитель історії Роберт Варга як господар закладу, після чого передав слово пані Ібої Самборовскі-Нодь — ініціаторці інформаційної сесії.

Головну роль у нетрадиційній інформаційній сесії відіграли студенти 3-го курсу бакалаврського рівня освітньої програми «Середня освіта (Історія)» Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II (ЗУІ). Студенти поділилися власним досвідом та розповіли про унікальні шляхи, які зрештою привели їх до навчання в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці II. Спочатку Бейла Балог розповів про роль краєзнавства у своєму житті, про те, як він став охоронцем традицій і як зрештою обрав спеціальність «Історія». Крім того, він представив реалістичну копію двосічного прямого меча, знайденого в могилі (часу завоювання батькивщини угорців), розкопаній поблизу його рідного села. Студенти мали можливість отримати та приміряти автентичні копії одягу та зброї часів завоювання батькивщини угорців.

Еліза Гіді розповіла аудиторії про можливості, які надає майбутнім випускникам рівень бакалавра з історії, а також про альтернативи та перспективи, які він може відкрити для подальшого навчання. Еліза також поділилася досвідом щодо компетенцій, які їй вдалося здобути та розвинути протягом трьох років навчання в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці II.

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

Лайош Перчі поділився історією свого нелегкого шляху до вступу в Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці II. Ця історія була актуальною для аудиторії, оскільки Лайош також закінчив Фаховий коледж туристичного напряму після закінчення початкової школи, а згодом вступив на спеціальність «Історія». Він зазначив, що може подякувати за це своєму вчителю історії Яношу Лефко.

Аннабелла Горват також пройшла подібний шлях до Закарпатського угорського інституту. Після завершення спеціальності «Дошкільна освіта» вона з твердим переконанням подала документи на спеціальність «Історія», про що досі не шкодує, а навпаки — сприймає це як шлях до самореалізації. Аннабелла показала на власному досвіді, що зміна спеціальності в молодому віці цілком можлива, а можливостей для розвитку значно більше, ніж здається. Вона також зазначила:

«Варто зазначити, що навчання тут безкоштовне, а студентам навіть виплачують стипендії, щоб вони могли повністю зосередитися на навчанні! Тож я закликаю всіх, хто любить виклики та мріє про цікаве, різноманітне майбутнє, обрати Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці, а якщо бажаєте — спеціальність «Історія».

Від розповіда Кароя Глогера учні дізналися про переваги стати здобувачем ЗУІ та про ту важливу роль, яку історія відіграє в особистій ідентичності людини. Кароль також привіз із собою власний рекурсивний лук, продемонстрував його конструкцію та дав присутнім можливість його випробувати.

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

Розповідь про особисті життєві шляхи завершили Роберт Варга та Бела Герендель — вчителі історії Фахового коледжу, які, як і Янош Лефко, свого часу закінчили історичний факультет.

На завершення пані Ібоя Самборовскі-Нодь підсумувала різноманітний і нестандартний захід, поділившись особистими враженнями та детально представивши можливості, які пропонує наш заклад.

Кафедра історії та суспільних дисциплін

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar