Човрій Софія Юліївна
доцент;
кандидат педагогічних наук, доцент
Кафедра педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти
Сфера наукових зацікавлень
історія педагогіки, розвиток європейської освіти, порівняльна педагогіка, фахова підготовка, актуальні проблеми вищої освіти, музичне мистецтвоПублікації
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
Korbozerova, N., Kobal, V., Resler, M., Veremchuk, O. & Chovriy, S. Methods for Modelling the Process of Training Future Teachers in the Context of Implementing a Quality Management System in Higher Education Institutions. Journal of Curriculum and Teaching. Ontario, Canada, 2022. Vol. 11, No. 3, Special Issue. pp. 84-94. [Scopus] https://doi.org/10.5430/jct.v11n3p84
Chovriy, S., Vorona, V., Mahas, H., Tkachuk, D., Makhynia, N., & Kurchatova, A. (2024). Peer learning and peer assessment in institutions of higher education. Revista Eduweb, 18(3), 119-133. [Web of Science] https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2024.18.03.10
Chovriy, S., Pelekh, V., Rogoza, V., Zorochkina, T., & Zdir, D. Organization of a STEM-oriented environment in higher education institutions. Amazonia Investiga, 13(76) / April 2024, 333-347. [Web of Science] https://doi.org/10.34069/AI/2024.76.04.27
Chovriy, S., Skyba, N., Dmytrenko, A., Zabiiaka, I., & Holovchenko, O. Strengthening the professional training of staff in EU higher education. Amazonia Investiga, 13(75) / March 2024, 234-247. [Web of Science] https://doi.org/10.34069/AI/2024.75.03.20
Kravchuk, O., Kochubei, M., Chovriy, S., Koycheva, T., & Pishun, S. Formation of professional communication of non-language specialists in higher education institutions. Amazonia Investiga, 13(73) / January 2024, 373-386. [Web of Science] https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.31
Наукові публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
Човрій С. Ю. Особливості нормативно-правового регулювання сфери освіти Підкарпатської Русі у 20-30-их роках ХХ століття. Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія» : електронний журнал / гол. ред. Гурко О. В. Київ, 2024. № 5(23). С. 1590-1607.
https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-5(23)-1590-1607
Chovriy, S. Yu., Gabóda, É. B. An activity-based approach to the formation of artistic and creative competence of children in the conditions of a preschool education institution. Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія» : електронний журнал / гол. ред. Гурко О. В. Київ, 2024. № 1(19). C. 541-554. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-1(19)-541-554
Човрій С. Архівні джерела дослідження педагогічної освіти у Закарпатті (кінець ХVІІІ – 40-і роки ХХ століття). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2022. Вип. 49. Т. 2. С. 222-229. https://doi.org/10.24919/2308-4863/49-2-35
Човрій, С. Становлення і розвиток Ужгородської греко-католицької жіночої учительської семінарії (1902-1944). Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журнал. Дрогобич, 2022. № 3-4 (201-202). С. 133-138. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260008
Човрій С. Ю. Стан наукової розробки ґенези педагогічної освіти на Закарпатті (кінець ХVIII – 40-і роки ХХ століття). Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 43. Т. 1. С. 29-34. URL: http://innovpedagogy.od.ua/archives/2022/43/part_1/5.pdf
Chovriy, S. Peculiarities of Sweden’s Teacher Training System in the 21st Century. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 26. С. 206-215.
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273186
Chovriy, S. The Historical Aspect of the Establishment and Development of Mukachevo State Teacher Training Seminary in Transcarpathia in 1914-1938. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2022. Вип. 1(48). С. 189-197. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2022-1-48-189-197
Човрій С. Ю. Августин Волошин як директор Ужгородської греко-католицької півче-учительської семінарії. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2020. Випуск 1(11). С. 45-48.
URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6976
Публікації у вітчизняних колективних монографіях:
Szabolcs, É. & Chovriy, S. Digital transformation of modern education: world and Ukrainian discourse. Вектори розвитку сучасної освіти: духовність, взаємодія, комунікація, компетентність : монографія. Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець та колектив авторів. За заг. ред. Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець. Ужгород: РІК-У, 2024. С. 27-42.
https://doi.org/10.35387/edu-mono.0102.2024
Szabolcs, É. & Chovriy, S. Development of General Music Education in Ukraine at the Beginning of the 21st Century. Інноваційні практики освітньої діяльності для особистісного і професійного розвитку фахівців на початку ХХІ століття : колективна монографія / за заг. ред. Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець. Ужгород : РІК-У, 2023. С. 167-187.
Szabolcs, É. & Chovriy, S. Peculiar Systemic Educational Transformations in Transcarpathia during WWII (1939-1944). Універсальні навички ХХІ століття: педагогічні акценти професійної підготовки і вищої освіти : колективна монографія / за заг. ред. Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець. Ужгород : РІК-У, 2022. С. 97-119.
Chovriy, S. Primary School in Transcarpathia in the Czechoslovak Period (1919-1938). Нова грамотність і ключові компетентності в умовах реформування початкової освіти : колективна монографія / за заг. ред. Г. В. Товканець. Ужгород : РІК-У, 2022. С. 77-101.
Навчально-методичні видання:
Човрій, С. Ю. Історія педагогіки. Історія вітчизняної педагогіки : методичні рекомендації щодо виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта» денної та заочної форм навчання. Мукачево : МДУ, 2022. 70 с. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9530
Човрій С. Ю. Історія педагогіки. Історія зарубіжної педагогіки : методичні рекомендації щодо виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта» денної та заочної форм навчання. Мукачево : МДУ, 2022. 42 с. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8959
Історія педагогіки. Історія зарубіжної педагогіки : курс лекцій для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 013 «Початкова освіта» освітнього ступеня «бакалавр» / укладач С. Ю. Човрій. Мукачево : МДУ, 2021. 40 с.
URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8579
Історія педагогіки. Історія зарубіжної педагогіки : методичні рекомендації до самостійного вивчення теоретичних основ, підготовки до лекційних, семінарських і практичних занять студентів освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 013 «Початкова освіта» / укладач С. Ю. Човрій. Мукачево : МДУ, 2020. 44 с.
Загальна інформація
Стажування:
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. Підвищення кваліфікації у формі фахового стажування з 20.09.2021 р. по 20.10.2021 р. (6 кредитів / 180 год). Тема: «Формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у системі підготовки до педагогічної діяльності». Посвідчення № 12/21 від 25.10.2021 р.
Інститут розвитку освіти і науки «Знання» (м. Люблін, Республіка Польща). Міжнародне науково-педагогічне стажування на тему: «Психолого-педагогічні аспекти європейських інтеграційних процесів: досвід України та Польщі» з 20.10.2023 р. по 20.12.2023 р. (6 кредитів / 180 год). Сертифікат IR0010033 від 20.12.2023 р.
Куявський університет у Влоцлавеку (м. Влоцлавек, Республіка Польща). Науково-педагогічне стажування на тему: «Досвід європейських країн щодо впровадження в систему підготовки педагогів та психологів нових форм організації та методів освіти» у галузі знань «Педагогіка» з 22.11.2021 р. по 31.12.2021 р. (6 кредитів / 180 год).
Сертифікат № PSI-223130-КSW від 31.12.2021 р.
Наявність сертифіката, що підтверджує знання мов країн Європейського Союзу:
Сертифікат ECL (Європейський консорціум сертифікації рівнів володіння сучасними мовами) Р7-003351 від 03.12.2021 р., який підтверджує високий рівень володіння іноземною мовою, а саме рівень С1 з угорської мови (Науковий університет міста Пейч, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове).
Грантова та проєктна діяльність:
Виконавець міжнародного проєкту «Фінська підтримка реформи української школи “Навчаємось разом”», що фінансувався Міністерством закордонних справ Фінляндії, Європейським Союзом, за сприяння Міністерства освіти і науки України (2021-2022).
Виконавець наукової теми державного рівня (проєкту): «Сталий розвиток поліетнічного регіону» (04.05.2018 р. – 31.12.2018 р.) в рамках цільової програми наукових досліджень НАН України «Економічна ефективність vs соціальна справедливість: пріоритети розвитку України на етапі подолання кризи» (керівник – академік НАН України Е. М. Лібанова).
Науковий грант International Visegrad Fund. V4EaP Scholarship Program 2015. Research project on topic: “Training Teachers for Ttanscarpathian Schools (1868-1940s)” (51501353).
Науковий грант International Visegrad Fund. V4EaP Scholarship Program 2008. Research project on topic: “Musical-pedagogic Conception of Zoltán Kodály and its Adaptation in the Secondary Schools of Western Ukraine” (50810568).
Науковий грант Академії наук Угорщини (Magyar Tudományos Akadémia Határon Túli Magyar Tudományosságért Ösztöndíj Program, 2007). Тема: “Kodály Zoltán zenepedagógiai koncepciója és annak adaptálása Ukrajna nyugati régiójának iskoláiba”.
Членство в редакційних колегіях:
Член Редакційної колегії наукового педагогічного журналу «PrOsvita» (ISSN: 3041-1610). Журнал є офіційно зареєстрованим науковим виданням з міжнародною сферою поширення.
Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю:
Член ГО «Спілка науковців України» (Реєстраційний номер ГО 1011141020000000961).
Член ГО «Закарпатське угорськомовне педагогічне товариство» (Код ЄДРПОУ 22086226).