Науково-педагогічний склад Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II поповнився новими доцентами
2 жовтня 2024 року Атестаційна колегія Міністерства освіти і науки України ухвалила рішення щодо присудження наукових ступенів та звань. У результаті, четверо викладачів Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II, а саме Єлізавета Молнар Д., Катерина Фодор, Каталін Поллоі та Володимир Баняс отримали звання доцента.
Для того, щоб здобути звання доцента в Україні, кандидат повинен відповідати кільком вимогам: мати науковий ступінь доктора філософії (PhD) або кандидата наук, сертифікат про знання іноземної мови рівня не нижче середнього (B2) або еквівалентну мовну кваліфікацію, а також мати не менше п’яти років досвіду роботи у сфері вищої освіти. Крім того, кандидат повинен продемонструвати незалежні наукові досягнення, мати визнані публікації у галузі, а також опублікувати дослідження, яке після захисту дисертації було надруковане у виданнях, індексованих у наукометричних базах Scopus або Web of Science (WoS). Важливою вимогою є регулярна участь у національних та міжнародних педагогічних і професійних курсах підвищення кваліфікації, що доповнюються міжнародною академічною мобільністю. Одержання звання доцента також передбачає проведення публічної лекції у навчальному закладі.
Викладачі виконали всі вимоги і згідно з наказом Міністерства освіти і науки України №1415 отримали звання доцента. Завдяки своїй успішній роботі, віднині вони вже офіційно продовжують свою діяльність у ролі доцентів у Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці II. Документи про присудження звання доцента викладачі отримали 21 листопада, під час чергового засідання Вченої ради інституту.
Єлізавета Молнар Д. здобула диплом вчителя у Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці II за спеціальністю «Англійська мова – Історія». У 2015 році захистила дисертацію на тему «Закарпатські угорці у таборах військовополонених та робочих таборах СРСР (1944–1953 рр.)» у Докторській школі історії та етнології Дебреценського університету. Сферою її наукових інтересів є радянізація Закарпаття, депортація угорського чоловічого населення Закарпаття, примусова праця на Донбасі. З 2002 року працює викладачкою на кафедрі історії та суспільних дисциплін Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II, а з 2020 року очолює Науково-дослідний центр імені Тіводора Легоцькі. У 2017 році вона була нагороджена Угорською Золотою медаллю «За заслуги». У тому ж році отримала диплом від Угорської академічної ради Закарпаття за досягнення у науковій роботі. У 2021 році її працю визнали у Міжнародному товаристві угорської мови та культури. Вона є авторкою та співавторкою двох статей, індексованих у WoS/Scopus, двох публікацій у наукових фахових виданнях України категорії «В» та п’яти монографій.
Катерина Фодор здобула вищу освіту за спеціальностями «Англійська мова – Географія» у Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці II. У 2021 році захистила дисертацію на тему «Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземних мов на засадах міждисциплінарного підходу» у Мукачівському державному університеті у галузі педагогіки. Її дослідження стосуються методики викладання англійської мови. З 2002 року є викладачкою відділення англійської філології кафедри філології Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II. Вона є авторкою 18 статей, що побачили світ на сторінках наукових фахових видань України, двох публікацій, індексованих у WoS, десяти статей у збірниках матеріалів конференцій та шести методичних видань.
Каталін Поллоі розпочала своє навчання на кафедрі педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладом освіти Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II. У 2022 році здобула ступінь доктора філософії за докторською програмою з освіти та культурних наук Дебреценського універститету у галузі освітніх наук. Її дослідження стосуються питання освіти меншин, студентської академічної мобільності та успішності. З 2014 року вона викладає на кафедрі педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II, а також є науковицею науково-дослідного центру імені Тіводора Легоцькі. У 2021 році отримала диплом від Угорської академічної ради Закарпаття за наукові досягнення. Вона є авторкою та співавторкою п’яти статей, індексованих у базах даних WoS/Scopus, п’яти публікацій, опублікованих у фахових виданнях категорії «В» в Україні, а також трьох монографій.
Володимир Баняс здобув ступінь кандидата філологічних наук у 2009 році в Інституті літератури ім. Тараса Шевченка Національної академії наук України. Темою його дисертації є «Міфологічний оніризм у творчості Жерара де Нерваля». Сферою його наукових інтересів є розгляд проблем сучасного літературознавства. Він є автором та співавтором численних статей, опублікованих у національних та міжнародних виданнях, а також автором однієї монографії. Зараз працює доцентом у відділенні англійської філології кафедри філології Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II.
Вітаємо наших викладачів з професійними досягненнями та бажаємо подальших успіхів!
-
Ця стаття також доступна наступними мовами
- Magyar