Студенти-другокурсники кафедри філології відвідали реабілітаційний центр «Нефелейч»

Студенти другого курсу кафедри філології в рамках щорічної педагогічної практики відвідали відпочинково-оздоровчий реабілітаційний центр для дітей-інвалідів з гуманітарним профілем «Нефелейч» у селі Вари на Берегівщині. Гостей зустріла директорка центру Юдіт Зан-Фабіан, яка провела екскурсію будівлею та ознайомила студентів з роботою закладу. Практиканти мали можливість ознайомитися з процесом організації навчання дітей з психічними розладами та обмеженими фізичними можливостями.

Реабілітаційний центр пропонує заняття для молоді різних вікових категорій з періодичністю 2-3 рази на тиждень. Спеціалісти центру застосовують як групові, так і індивідуальні формати роботи, адаптуючи методику до особливостей розвитку кожного вихованця. Фахівці розробляють персоналізовані завдання, враховуючи рівень розвитку та індивідуальні здібності дітей. Серед відвідувачів центру є вихованці, які потребують спеціалізованої підтримки у розвитку навичок письма та лічби. Водночас студенти зустріли й хлопчика з обмеженими комунікативними здібностями, для нього спеціалсти підбирають спрощені розвивальні матеріали, зокрема пазли та подібні нескладні ігрові засоби.

Візит до центру став свідченням того, що робота в такому закладі – це надзвичайно складне завдання і велика відповідальність, адже потрібно дати дитині все найкраще для її розвитку. Через особливості розвитку та світосприйняття, до кожної молодої людини з особливими потребами необхідно знайти індивідуальний підхід, спосіб спілкування, поводження та роботи з нею. Вихованці потребують більше уваги та лояльнішого ставлення в процесі навчання, ніж звичайні діти, адже кожен з них по-своєму сприймає інформацію. Заглянувши в закулісся роботи закладу, студенти переконалися у високому професіоналізмі педагогів. Кожен працівник — відданий своїй справі вчитель, який приділяє своїм учням величезну увагу та виявляє до них багато терпіння та любові. Я впевнена, що педагоги виконують свою роботу не просто як належне чи не заради заробітку, а й ставляться до неї, як до покликання.

На мою думку, дуже важливо давати дітям та дорослим з особливими потребами можливість отримувати належне лікування, турботу та увагу. Було надзвичайно зворушливо спостерігати за тим, як спеціалісти приймають молодих людей з вадами здоров’я і намагаються створити для них умови для повноцінного життя. Окрім цього, педагоги центру надають консультації батькам стосовно догляду та виховання дітей, адже правильний підхід – запорука їхнього повноцінного розвитку.

Як майбутній педагог, я отримала цінний практичний досвід.. Прийшло розуміння того, що двох однакових людей з ментальними порушеннями не існує, у кожного з них своє бачення світу, своя інтерпретація інформації, всі вони особливі по-різному. Саме тому до них не можна ставитися однаково — до кожного потрібно знайти свій підхід.

Досвід, отриманий від візиту до центру «Нефелейч», надав мені чудову можливість ознайомитися з тонкощами організації навчального процесу для дітей з особливими потребами, що є вкрай важливим для майбутнього вчителя.

Наталія Надь,
кафедра філології

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar