Інтерв’ю з Естер Гузіна, учасницею XII Конкурсу з навчання рідної мови в Карпатському басейні

У період з 19 по 21 березня 2025 року відбувся XII Конкурс з навчання рідної мови в Карпатському басейні. Організатором заходу стало Угорське товариство мовознавців (секція вчителів угорської мови) та кафедра угорського мовознавства Католицького університету імені Кароля Естергазі. Цьогоріч у конкурсі, окрім студентів педагогічних спеціальностей семи університетів Угорщини, брали участь також представники вищих навчальних закладів з-за кордону. . Кафедру філології Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II представила студентка третього курсу спеціальності «Угорська мова та література» Естер Гузіна. Ми поспілкувалися з нею про враження від участі у конкурсі.

– Перш за все, вітаю з участю у змаганні! Як Ви дізналися про XII конкурс з навчання рідної мови в Карпатському басейні? Що Вас мотивувало подати заявку?

– Щиро дякую! Про конкурс мені повідомила завідувачка нашої кафедри, професорка, габілітована докторка Аніко Берегсасі. Мене надихнула сама ідея – представити наш навчальний заклад на такій авторитетній події. Також хотіла перевірити свої сили у реальних умовах викладання в абсолютно новому для мене середовищі.

– Як виглядала підготовка до конкурсу?

– Підготовка була справді інтенсивною. Я брала участь у численних консультаціях із моїми викладачками – Аніко Берегсасі, Катериною Дудич та Аніко Чурман-Пушкаш. Вони залюбки ділилися своїм досвідом та давали методичні поради, допомагали з розробкою уроку, аналізували мої ідеї та надавали конструктивні відгуки. Я проводила пробні уроки та коригувала завдання, враховуючи потреби учнів і хід заняття. Також багато часу присвятила поглибленому опрацюванню навчального матеріалу та вибору дієвих дидактичних методів.

– Яким був конкурс? Які враження залишилися від перебування в Егері?

– Три дні конкурсу були справжнім потоком вражень. Фахові доповіді надихали, я отримала багато цінних методичних ідей. Особливою подією стало проведення уроку у базовій школі педагогічної практики Католицького університету імені Кароля Естергазі (у початковій школі, загальноосвітньому закладі, художній школі, гімназії та технікумі). Урок відбувався у незнайомому для мене класі, що саме по собі було захопливим і водночас непростим викликом. Проте учні були відкритими, активними й зацікавленими. Егер – неймовірно гарне місто, а організація конкурсу була зразковою. Це справді було святом викладання рідної мови.

– Розкажіть, будь ласка, про тему свого уроку та принцип його побудови.

– Тема мого заняття:  «Роль і вплив перелічення, градації та акумуляції у різновидах текстів». Я прагнула не лише пояснити ці стилістичні прийоми, а й показати, як вони функціонують у різноманітних комунікативних контекстах. Тому до навчального матеріалу я включила народні пісні, архаїчні молитви, пісенні тексти, фрагменти з художніх творів та публіцистичних матеріалів, а також приватні повідомлення. Метою було навчити учнів розпізнавати вище перераховані стилістичні фігури, усвідомлювати їхню функцію та вміти застосовувати їх в усному та писемному мовленні.

– Які відгуки Ви отримали від журі та учнів?

– З радістю можу сказати, що відгуки були позитивними. Журі високо оцінило різноплановість підібраних текстів, а також активну взаємодію з учнями. Отримала окрему похвалу за те, що не обмежилася лише фронтальною формою подачі матеріалу, а використовувала групову роботу й заохочувала учнів до командного мислення. Учні охоче виконували завдання. Це розцінюю як неабиякий успіх та відчуваю велику радість.

– Що для Вас означало представляти інститут на цьому конкурсі?

– Це була велика честь. Пишаюся тим, що мала можливість стати частиною такої важливої події й представити педагогічну філософію, яку сформували мої викладачі. Цей досвід переконав мене, що я обрала правильний шлях.

– Як цей досвід вплинув на Ваше професійне та особистісне зростання??

– Я отримала колосальний досвід – як професійний, так і життєвий. Я навчилася планувати ще більш свідомо, бути гнучкою у непередбачуваних ситуаціях, відкрито сприймати нові методичні підходи. З людської точки зору це стало для мене сильним поштовхом до зростання впевненості в собі, і також підсилило переконання в тому, що можу гідно проявити себе навіть у конкурсних умовах.

– Що б Ви порадили студентам, які розмірковують про участь у цьому конкурсі?

– Не вагайтеся! Це справді серйозний виклик, але водночас і унікальний шанс, що дозволить вам не лише професійно зрости, а й отримати цінний досвід, нові знайомства та спогади на все життя. Кожна витрачена хвилина варта цього.

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar