Інклюзивна освіта на практиці: студенти ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ ознайомилися з індивідуальним підходом у роботі з учнями з особливими потребами

Під час педагогічної практики особливу увагу слід приділяти діяльності спеціалізованих навчальних закладів, а також організації індивідуального та інклюзивного навчання. Отримані знання й практичний досвід дають змогу студентам глибше зрозуміти потреби кожного учня, засвоїти дієві методи підтримки дітей з особливими освітніми потребами , а також розвивати здатність до емпатії, що є важливою складовою майбутньої педагогічної діяльності. Дотримуючись такого підходу, студенти освітніх програм «Середня освіта. Математика», «Середня освіта. Інформатика», «Середня освіта. Природничі науки» та «Середня освіта. Біологія та здоров’я людини» відвідали відпочинково-оздоровчий реабілітаційний центр для дітей з інвалідністю гуманітарного профілю «Нефелейч» у селі Вари, а також місцевий ліцей імені Ференца Ракоці ІІ.

Першим закладом, який відвідали студенти під час виїзної практики, став відпочинково-оздоровчий реабілітаційний центр для дітей з інвалідністю гуманітарного профілю «Нефелейч» у селі Вари. Тут їх гостинно зустрів єпископ Закарпатської реформатської церкви Олександр Зан Фабіан та провів екскурсію закладом. Під час екскурсії студенти ознайомилися з історією закладу: від його заснування — через випробування, Божу милість і духовне служіння — до сучасного етапу діяльності. Студенти мали змогу не лише оглянути інфраструктуру та навчальні аудиторії, а й відвідати кілька занять.

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

Після цього студенти завітали до Варіївського ліцею імені Ференца Ракоці ІІ. Катерина Галас, заступниця директора закладу, випускниця програми підготовки фахівців у сфері психічного здоров’я Реформатського університету імені Гашпара Каролі, провела для студентів заняття, яке розпочалося з неформальної дискусії. Під час обговорення практиканти мали змогу поділитися враженнями, обмінятися думками щодо подій дня та підсумувати побачене.

У межах програми майбутні педагоги поглибили знання про особливості корекційної та інклюзивної освіти, а також на практиці оцінили навчальні можливості учнів з різними порушеннями розвитку.

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

У наступній частині тренінгу студенти ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ брали участь у лекції, присвяченій питанням індивідуального та інклюзивного навчання з урахуванням особливостей умов і можливостей освітніх закладів.

Під час доповіді практиканти ознайомилися зі специфікою ведення відповідної документації, розробленням індивідуальних програм, а також з обов’язками й завданнями педагогів у контексті організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

З професійної точки зору студенти отримали корисні знання щодо використання електронних щоденників, які стануть у пригоді під час їхньої майбутньої педагогічної діяльності. Також здобувачі вищої освіти ознайомилися з особливостями роботи в кабінеті вчителя та адміністратора на платформі nz.ua.

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

Після насиченого та змістовного дня студенти повернулися до навчання – втомлені, але натхненні, з новими враженнями, знаннями та практичним досвідом.

Щиро дякуємо керівництву навчальних закладів за теплий прийом, професійну відкритість і вагомий внесок у підвищення обізнаності студентів.

Кафедра математики та інформатики,
Кафедра біології та хімії

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar