Розпочалися навчальні вихідні для обдарованих школярів з підготовки до олімпіад та конкурсів з біології, хімії та географії
Благодійний фонд «ГЕНІУС» вже увосьме організовує вихідні для обдарованих учнів з підготовки до олімпіад та конкурсів з біології, хімії та географії. Метою проведення вихідних для обдарованих учнів є підготовка до олімпіад з хімії імені Дьєрдя Гевеші, біології імені Отто Германа та географії імені Пала Телекі, які проводяться в Угорщині.
Реалізація програми підготовки до участі в олімпіадах здійснюватиметься протягом трьох вікендів на базі Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ та Великодобронська низовинна база та лісова школа для польових практик ЗУІ імені Ференца Ракоці ІІ, а саме: з 12 по 14 вересня 2025 року, з 10 по 12 жовтня 2025 року, з 6 по 8 лютого 2026 року.
Ці заняття стануть чудовою нагодою для учнів поглибити знання з природничих наук, розвинути свої навички та відкрити нові горизонти у світі біології, хімії та географії. Програма передбачає не тільки підготовку до конкурсів, а й надає можливість учням розвивати свої навички та підвищити інтерес до природничих наук.
Учасниками занять стали призери олімпіад з хімії імені Дьєрдя Альберта (7 клас), біології імені Антала Маргітаі (6-7 клас) та географії (6-7 клас), організованих Закарпатським угорськомовним педагогічним товариством, які продемонстрували свою любов до хімії, біології та географії.
За останні десять років можливостями програми розвитку талантів скористалися 283 учня:
Вихідні для обдарованих учнів з підготовки до олімпіад та конкурсів з біології, хімії та географії | |||||||||||
Навчальний рік | 2016–2017 | 2017–2018 | 2018–2019 | 2019–2020 | 2020–2021 | 2021–2022 | 2022–2023 | 2023–2024 | 2024–2025 | 2025–2026 | |
Кількість учнів | 32 | 28 | 48 | 40 | 33 | 30 | 14 | 16 | 20 | 22 | |
Кількість викладачів | 13 | 23 | 23 | 22 | 16 | 19 | 18 | 19 | 16 | 20 | |
Всього | 45 | 51 | 71 | 62 | 49 | 49 | 32 | 35 | 36 | 42 |
За останні десять років розподіл учнів у розрізі навчальних предметів склався таким чином:
Відвідуваність занять у розрізі навчальних предметів за останні 10 років |
||||||||||
Предмет | 2016–2017 | 2017–2018 | 2018–2019 | 2019–2020 | 2020–2021 | 2021–2022 | 2022–2023 | 2023–2024 | 2024–2025 | 2025–2026 |
Біологія | 18 | 11 | 17 | 15 | 13 | 12 | 10 | 7 | 8 | 8 |
Географія | 0 | 8 | 15 | 14 | 11 | 10 | 3 | 7 | 6 | 7 |
Хімія | 14 | 9 | 16 | 11 | 9 | 8 | 1 | 2 | 6 | 7 |
Кількість учасників | 32 | 28 | 48 | 40 | 33 | 30 | 14 | 16 | 20 | 22 |
Динаміка розподілу учасників за навчальними закладами протягом останніх десяти років є наступною:
Н/п. | Найменування закладу освіти | 2016–
2017 |
2017–
2018 |
2018–
2019 |
2019–
2020 |
2020–
2021 |
2021–
2022 |
2022–
2023 |
2023–2024 | 2024–
2025 |
2025–
2026 |
1. | Оклігедьський навчально-виховний комплекс | 2 | 2 | ||||||||
2. | Солотвинський ліцей з угорською мовою навчання імені Яноша Бойоі | 1 | |||||||||
3. | Батівський ліцей | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4. | Бенянська гімназія | 1 | 1 | ||||||||
5. | Ракошиинський освітній заклад | 1 | 1 | ||||||||
6. | Берегівський ліцей імені Лайоша Кошута | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||
7. | Берегівська гімназія імені Ганни Горват | 1 | 2 | 1 | |||||||
8. | Берегівський ліцей імені Габора Бетлена | 1 | 4 | 9 | 1 | 6 | 2 | 1 | 2 | ||
9. | Боржавська гімназія | 1 | |||||||||
10. | Чопська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 імені Іштвана Сечені | 3 | 1 | ||||||||
11. | Чомонинська гімназія | 1 | 1 | 1 | |||||||
12. | Дийдівська гімназія | 1 | |||||||||
13. | Фертешолмашська гімназія | 1 | 1 | 1 | |||||||
14. | Форголаньська гімназія | 1 | |||||||||
15. | Гутівська гімназія | 1 | |||||||||
16. | Дюлянська гімназія | 3 | 2 | 1 | |||||||
17. | Жнятинська гімназія №2 з угорською мовою навчання | 1 | |||||||||
18. | Карачинський греко-католицький ліцей імені Олександра Стойки | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | |||||
19. | Косинський ліцей імені Яноша Араня | 3 | 1 | ||||||||
20. | Малодобронський ліцей | 4 | 1 | 1 | |||||||
21. | Малогеєвецький ліцей імені Ференца Егрі | 1 | 1 | ||||||||
22. | Гечанська гімназія імені Кайді Лайоша | 1 | |||||||||
23. | Мукачівська спеціалізована школа I-III ступенів №3 імені Ференца Ракоці II з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів | 2 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
24. | Мукачівський ліцей імені Святого Іштвана з профільним навчанням інформатики та іноземних мов | 1 | |||||||||
25. | Великоберезький реформатський ліцей | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
26. | Великодобронський ліцей | 13 | 10 | 7 | 5 | 3 | 6 | 2 | 2 | 3 | |
27. | Великодобронський реформатський ліцей | 2 | 1 | 1 | 6 | 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 |
28. | Великогеєвецька гімназія | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||
29. | Великопаладський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Жігмонда Моріца | 1 | |||||||||
30. | Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Жігмонда Перені | 1 | |||||||||
31. | Паладь-Комарівецька гімназія | 2 | |||||||||
32. | Попівська гімназія з угорською мовою навчання | 1 | |||||||||
33. | Пийтерфолвівський реформатський ліцей | 2 | |||||||||
34. | Шишлівецький ліцей | 2 | |||||||||
35. | Шомська гімназія | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||
36. | Сернянська гімназія | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||
37. | Тисобикеньська гімназія | 3 | 2 | 1 | |||||||
38. | Ужгородський ліцей імені Габора Дойки | 1 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |
39. | Ужгородська гімназія імені Другетів | 3 | |||||||||
40. | Варіївський ліцей імені Ференца Ракоці ІІ | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||
41. | Вербовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||
42. | Запсоньська гімназія з угорською мовою навчання | 1 | |||||||||
43. | Вишківський ліцей імені Ференца Келчеі | 1 | 2 | ||||||||
Всього | 33 | 27 | 47 | 40 | 33 | 30 | 14 | 16 | 20 | 22 |
Як і в попередні роки, учні отримали персональні запрошення. Цього року можливостями програми виявили бажання скористатися 22 учня (8 – любителі біології, 7 – любителі хімії та 7 – юні поцінувачі географії). Учасники представляють такі навчальні заклади.
Н/п | Найменування закладу освіти | Кількість учасників |
1. | Берегівський ліцей імені Лайоша Кошута | 3 |
2. | Чомонинська гімназія | 1 |
3. | Карачинський греко-католицький ліцей імені Олександра Стойки | 4 |
4. | Малогеєвецький ліцей імені Ференца Егрі | 1 |
5. | Мукачівська спеціалізована школа I-III ступенів №3 імені Ференца Ракоці II з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів | 1 |
6. | Великоберезький реформатський ліцей | 1 |
7. | Великодобронський ліцей | 3 |
8. | Великодобронський реформатський ліцей | 1 |
9. | Попівська гімназія з угорською мовою навчання | 1 |
10. | Пийтерфолвівський реформатський ліцей | 2 |
11. | Ужгородський ліцей імені Габора Дойки | 1 |
12. | Вербовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів | 1 |
13. | Вишківський ліцей імені Ференца Келчеі | 2 |
Всього | 22 |
Протягом першого вікенду, що відбудеться 12–14 вересня на базі Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, школярі матимуть змогу поглибити свої знання з хімії, біології та географії. Під час профільних занять обдаровані поціновувачі природничих наук отримають ґрунтовні знання про класифікацію речовин, будову атома, особливості розташування географічних об’єктів на території Карпатського басейну, а також ознайомляться з фауною лісів і луків. У суботу учасники братимуть участь у професійних польових заняттях на Великодобронській низовинній базі та лісовій школі для польових практик ЗУІ імені Ференца Ракоці ІІ. Завершення програми першого етапу відбудеться у неділю та включатиме коротке підсумкове оцінювання. Окрім занять, учасники зможуть змістовно провести час у колі однолітків – переглянути фільми, пограти в настільні ігри та брати участь у неформальному спілкуванні.
Ініціатор програми та професійний керівник, – д.м.н. Ержебет Когут, завідувачка кафедри біології та хімії Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, яка займається сприянням розвитку талантів і популяризації природничих наук і має багаторічний досвід у сфері викладання біології. Їй допомагають викладачки інституту Крістіна Молнар (кафедра біології та хімії ЗУІ імені Ференца Ракоці ІІ) та Маріанна Сейкель (кафедра географії та туризму ЗУІ імені Ференца Ракоці ІІ). Завдяки цій співпраці програма створює умови для ґрунтовної підготовки учнів, які можуть поглибити знання та зміцнити готовність до олімпіад.
Програма реалізується за підтримки Уряду Угорщини, Державного секретаріату з питань національної політики Офісу Прем’єр-міністра Угорщини та ЗАТ «Фонд імені Габора Бетлена».
Наталія Вароді,
директорка Благодійного фонду «ГЕНІУС»
-
Ця стаття також доступна наступними мовами
Magyar