Практика екскурсовода: «Досліджуємо Закарпаття»
18 жовтня студенти третього курсу ОП «Туризм» Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ взяли участь у цікавій і корисній практиці з екскурсійної справи, під час якої вони відвідали історичні та культурні пам’ятки Закарпаття. Практика була організована в рамках освітнього компоненту «Організація екскурсійної діяльності», під керівництвом викладачів кафдеи географії та туризму: доцентки Еники Шаш та ст. викладача Атілли Товта. Екскурсія розпочалася з Берегова, звідки студенти відвідали кілька визначних місць, збагативши свої професійні знання та практичний досвід.
Першою зупинкою стало село Коноплівці, де вони оглянули відомий пам’ятник Фесті. Цей пам’ятник вшановує відомого угорського художника Арпада Фесті, який здобув міжнародну славу завдяки своїй найвідомішій роботі – панорамі «Прибуття угорців». Біля пам’ятника студенти ознайомилися з деталями життя та творчості художника, а також з культурним та національним значенням цього пам’ятника. Ця зупинка дала можливість зануритися в захоплюючу главу угорського мистецтва та історії.
Після цього група вирушила до Мукачева, а саме в мікрорайон Підгоряни, де зупинилася біля пам’ятника, який вшановує переможну битву під час національно-визвольної боротьби угорського народу 1848-49 років. Цей пам’ятник є надзвичайно важливим для місцевої громади, оскільки вшановує історичну боротьбу та жертви цього регіону. Студенти зрозуміли значення місцевої політики пам’яті і як такі пам’ятники сприяють підтримці історичної свідомості.
Наступною зупинкою став палац Шенборнів у с. Карпати. Після короткої, але насиченої прогулянки до об’єкту студенти познайомилися зі структурою, легендами та нинішнім призначенням будівлі та території навколо неї.
Однією з важливих зупинок подорожі стало село Верхня Грабівниця, де студенти оглянули елементи оборонної системи бункерів лінії Арпада. Ця оборонна лінія, побудована під час Другої світової війни, відігравала важливу роль в історії угорської армії. Під час відвідування учасники ознайомилися зі структурою бункерної системи та її стратегічною важливістю. Ця зупинка була особливо цікава для тих, хто цікавиться військовими спорудами тієї епохи.
Наприкінці подорожі студенти відвідали Верецький перевал, де змогли ближче ознайомитися з історично значущими місцями Карпатського басейну. На місці також було проведено коротку церемонію пам’яті, що поглибила духовний зв’язок студентів зі спадщиною цього місця.
Після огляду пам’яток на учасників чекали інтерактивні завдання. Ці завдання не лише допомогли глибше засвоїти побачене, але й дали змогу студентам розвинути практичні навички екскурсовода. Під час завдань акцент був на командній роботі, комунікаційних навичках та креативності, що є необхідним для успіху фахівця в галузі туризму.
Ця практика стала чудовою можливістю для студентів застосувати теоретичні знання на практиці та глибше ознайомитися з унікальними культурними та історичними скарбами Закарпаття.
Користуючись нагодою, ми хотіли б подякувати інституту за фінансову підтримку та викладачам кафедри географії та туризму за їхній внесок у реалізацію цієї програми.
Васильченко А.
студентка 3–го курсу ОП «Туризм»
-
Ця стаття також доступна наступними мовами:
- Magyar