У ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ з лекцією виступив професор Університету Кентакі Денніс Р. Престон

В умовах пандемії та російсько-української війни здобувачі вищої освіти на Закарпатті неодноразово були змушені переходити на дистанційне навчання. Багато конференцій та важливих подій також проводилися в режимі онлайн з використанням сучасних засобів комунікації, тож з нетерпінням чекали відновлення традиційних заходів та зустрічей в очному форматі. Однак немає лиха без добра: завдяки набутому досвіду у 2021 році в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці ІІ, скориставшись перевагами віртуального простору, ми запустили цикл лекцій «Лінгвістика в усьому світі», у рамках яких на наше запрошення відомі мовознавці та визнані дослідники й експерти поділилися результатами своїх наукових досліджень зі студентами ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ.

У другій половині дня 13 грудня 2024 року онлайн-семінар на тему «Language Variation and Change: The Essentials of Language Regard» («Мовна варіативність та зміни: основи мовного підходу») було організовано науково-дослідним центром імені Антонія Годинки, кафедрою філології ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ та докторською школою багатомовності Паннонського університету. Лектором знову став всесвітньо відомий професор лінгвістики Денніс Р. Престон з Університету Кентакі. На початку заходу ректор ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ Степан Черничко виголосив вітальне слово до доповідача та всіх присутніх. У своєму виступі він наголосив, що через ситуацію в країні можливості для особистих візитів значно обмежені, проте для таких закладів вищої освіти, як Берегівський інститут, що розташовані в прикордонних регіонах, надзвичайно важливо забезпечити студентам і викладачам доступ до найактуальніших результатів досліджень, а також можливість почути їх з вуст видатних та всесвітньо відомих науковців.

Мовна свідомість — сукупність ідей, думок, поглядів і оцінок людей щодо мови в цілому, її використання або окремих мов. Ці переконання можуть бути науково обґрунтованими, але часто вони ґрунтуються на суб’єктивному досвіді, культурних, соціальних або особистих уподобаннях. У своїй науковій доповіді лектор розглянув низку різних аспектів дослідження мовної свідомості. На лекціях, що стосувалися чотирьох основних тем, було здійснено огляд літератури з цієї теми та результатів різноманітних досліджень кількісного характеру. Особливу увагу було приділено корисності якісних досліджень, переважно антропологічного характеру. Для поглиблення знань учасники семінару мали змогу попрацювати з літературою, яку могли використати для узагальнення та аналізу наприкінці курсу.

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar