Участь викладачів та здобувачів спеціальності «Початкова освіта» Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ у заходах, присвячених STEM-освіті
Гостьова лекція «Основи STEM-освіти у початковій школі», організована Педагогічним факультетом УДУ імені Михайла Драгоманова, стала складовою частиною загальноукраїнського циклу заходів, присвячених STEM-тижню.
У сучасному освітньому просторі питання впровадження STEM-освіти в початковій школі набуває дедалі більшої актуальності. З огляду на це, викладачі та здобувачі спеціальності «Початкова освіта» кафедри педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладом освіти Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ активно долучаються до національних та міжвузівських ініціатив, спрямованих на поширення ідей STEM у професійній підготовці майбутніх учителів.
6 травня 2025 року представники кафедри взяли участь у гостьовій лекції «Основи STEM-освіти у початковій школі», що відбулася в межах STEM-тижня на базі Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова. Захід об’єднав близько 200 учасників із різних закладів вищої освіти України.
У рамках лекції, проведеної провідними фахівчинями Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка – кандидатками наук Наталією Стрілецькою, Вікторією Коваль та Оксаною Кислою, було висвітлено ключові аспекти STEM-освіти, зокрема: компаративний аналіз її впровадження в різних країнах, значення дослідницької діяльності, мейкерського підходу, використання 3D-друку та інноваційних навчальних практик у початковій школі.
Особливу зацікавленість серед учасників викликали приклади практичної реалізації STEM-проєктів, таких як створення навчальних моделей, інтегрованих уроків, використання платформи Tinkercad для 3D-моделювання. Такі приклади стали джерелом натхнення для викладачів і студентів ЗУІ, які вже реалізують подібні ініціативи у своїй освітній діяльності.
Участь у подібних заходах сприяє не лише професійному зростанню здобувачів освіти, але й посиленню міжвузівської співпраці та обміну кращими практиками у сфері початкової освіти. Позитивна оцінка змістовному наповненню лекції, свідчить про високу зацікавленість та готовність до подальшого впровадження інновацій у професійну підготовку вчителя нової формації.
Таким чином, участь кафедри педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладом освіти у заходах, присвячених STEM-освіті, є вагомим кроком у напрямі модернізації освітнього процесу, інтеграції світових трендів у вітчизняну педагогічну практику та формування фахової компетентності майбутніх учителів початкової школи.