Застосування суспільного досвіду та копінг-стратегій роблять процес адаптації студентів до нових умов менш вразливим

Минулого тижня співробітники психологічної служби Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ підготували спеціальні заходи для новоспечених студентів у рамках серії заходів вихідного дня Реформатської молодіжної організації навчального закладу. Захід проводився з метою надання допомоги першокурсникам адаптуватися до навчального процесу та нових умов проживання у гуртожитку, застосовуючи суспільний досвід та методи подолання стресу.

На заході із цікавою лекцією виступила психологиня Емьовке Бергхауер Олас, яка розповіла про взаємозв’язок між стресом та його фізіологічними проявами, а також зосередила увагу аудиторії на ролі копінг-стратегій. Доповідачка докладно проаналізувала природні реакції організму на нові виклики з позиції ситуації, що спричиняють стрес у більшості людей, до яких належить, зокрема, і період адаптації до нового соціального середовища у закладі вищої освіти. Потрапляючи у такі ситуації, нервова система людина активізується, що може спричинити підвищення пульсу та тонусу м’язів. Однак така реакція є цілком нормальною та сигналізує про готовність організму боротися зі стресом. У подальшій частині лекції на перший план вийшли шляхи подолання емоційної напруги, такі, як рефлексія, копінг та дружня підтримка, а також їх важливість у забезпеченні належного психоемоційного стану людини.

Лекторка вселила надії в аудиторію цитатою з Біблії: «Коли переходитимеш через води, Я буду з тобою, а річки не затоплять тебе, коли будеш огонь переходити, не попечешся, і не буде палити тебе його полум’я» (Ісая 43:2-3). У такий спосіб, психологиня намагалася донести до слухачів, що збереження психологічного благополуччя вимагає активних дій: потрібно діяти, аби ми були готові до викликів, адже це дає нам ресурси для подолання труднощів.

Після лекції студенти, розділившись на невеликі групи, обговорювали тему лекції під час інтерактивної вправи, яку провела Вікторія Ланці. Учасники заняття мали змогу побудувати власний «будинок мужності» з гігантських картонних коробок, які символічно репрезентували втілення моделей копінг-стратегій. Студенти об’єднали свої навички, аби знайти шляхи, які б зміцнили не лише індивідуальні, але й соціальні механізми подолання труднощів. Вправа мала на меті допомогти учасникам зрозуміти, що протистояти виклику можна набагато ефективніше, об’єднавши свої зусилля, як спільнота.

За підсумками заходу студенти збагатилися новими знаннями та практичним досвідом, які не лише допоможуть їм краще адаптуватися в колективі, але й підвищать ефективність використання копінг-стратегій у довгостроковій перспективі. Подібні соціальні ініціативи відіграють важливу роль у формуванні ефективних навичок подолання стресів у дружньому середовищі, які є запорукою стабільного психологічного благополуччя студентів.

Співробітники Психологічної служби

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar