Лехнер Ілона Густавівна

доцент;
доктор філософії з галузі філологічні науки, доцент
Відділення англійської філології

Сфера наукових зацікавлень

когнітивна лінгвістика, міжкультурна лінгвістика, концептуальна теорія метафори, методологія викладання іноземних мов

Публікації

Публікації Scopus або Web of Science (WoS) за 2018–2023 рр.

  1. Huszti, I., Csatáry, Gy., & Lechner, I. (2022). Distance learning as the new reality in tertiary education: A case study. Advanced Education, 21, 100-120. DOI: 10.20535/2410-8286.261705 (журнал індексується в наукометричній базі даних WoS)
  2. Lechner I., & Bárány B. (2021). Gazdag Vilmos: Szláv elemek a kárpátaljai Beregszászi járás magyar nyelvjárásaiban [= Slawische Elemente in den ungarischen Dialekten des Berehower Bezirks in Transkarpatien]. Törökbálint: Termini Egyesület, 2021. 227 p. (Rezension). Studia Slavica Hung. 66 (2021) 1, 217–222. DOI:10.1556/060.2021.00018 (Scopus)
  3. Lechner I., & Márku A. (2021). Benő Attila, Péntek János (szerk.): Kognitív és pszicholingvisztikai szempontok a nyelvi érintkezések vizsgálatában. (Recenzió). Magyar Nyelvőr, 145(4), 480–486. DOI: 10.38143/Nyr.2021.4.480 (Scopus)
  4. Lechner, I., & Kordonets, O. (2021). Book Review. A New Insight into Theory of Conceptual Metaphor. East European Journal of Psycholinguistics, 8(2). Retrieved from https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/545 (Scopus)

Публікації за 2018–2023 рр., які включені до переліку фахових наукових видань України:

  1. Lechner, I, & Márku, A. (2023). Slawische Entlehnungen in der Internetkommunikation der Ungarn in Transkarpatien. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Германістика та міжкультурна комунікація, Випуск 1, 168-174. https://tsj.journal.kspu.edu/index.php/tsj/article/view/659/631 DOI https://doi.org/10.32999/ksu2663-3426/2023-1-24 (фахове видання, категорія Б)
  2. Huszti, I., Lechner, I., Bárány, E., & Fábián, M. (2022). Quaranteaching at a Transcarpathian higher educational establishment: Student views. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 3, 70-80. http://znp.udpu.edu.ua/article/view/265919 (фахове видання, категорія Б)
  3. Густі, І., Барань, Є., Лехнер, І., & Фабіян, М. (2022). Особливості викладання мов у період карантину в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці ІІ: Результати анкетного опитування й інтерв’ювання. Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія, 36, 90-102.http://visnyk-pedagogy.knlu.edu.ua/ 32589/2412-92-83.36.2022.262052(фахове видання, категорія Б)
  4. Лехнер, І.Г., & Густі, І.І. (2022). Рецензія. Zoltán Kövecses: Extended conceptual metaphor theory [Золтан Ковечеш. Розширена теорія концептуальної метафори]. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. ISBN 978-1-108-49087-0, DOI: 10.1017/9781108859127, 196р. Наукові Записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство), 34, 154-158. DOI 10.31652/2521-1307-2022-34-1-164 (фахове видання, категорія Б)
  5. Lechner, I. (2022). Die Erfahrungsbasis des Moralbegriffs im Deutschen und Філологічний часопис, Випуск 1 (19), 87–94. DOI: https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2022.257941 https://library.udpu.edu.ua/library_files/filologichniy-chacopys/2022/1/9.pdf (фахове видання, категорія Б)
  6. Lechner, I., Huszti, I., Bárány, E., & Fábián, M. (2022) Motivierungsstrategien zum Fremdsprachenlernen im Tertiärbereich während der Pandemie. Іноземні мови28(1), 29–34. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2022.1.257876 http://fl.knlu.edu.ua/issue/view/15454(фахове видання, категорія Б)
  7. Гнатик, К. Б., & Лехнер, І. Г. (2022). Праксеологічний аспект викладання іноземної мови: від відбору навчальних матеріалів до розробки алгоритму роботи з професійно зорієнтованим текстом. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах 80 (1), 119–123. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.80.1.22 http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2022/80/part_1/80-1.pdf (фахове видання, категорія Б)
  8. Лехнер, І. Г., & Кордонець, О. A. (2021) Концептуалізація поняття моралі в угорській мові. Мовознавчий вісник, 31, 113–122. DOI: 10.31651/2226-4388-2021-31-113-122 https://ling-ejournal.cdu.edu.ua/index (фахове видання, категорія Б)
  9. Lechner, I. (2021). Német és magyar nyelvű idiómák kontrasztív vizsgálata. Філологічний часопис, Випуск 1 (17), 58–66. https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2021.232664 http://fch.udpu.edu.ua/article/view/232664/7.pdf ISSN 2415-8828 (print), 2664-4495 (online) (фахове видання, категорія Б)
  1. Fábián, M., Huszti, I., Lechner, I., & Bárány, E. (2021). Distance language learning as school learners perceive it. Messenger of Kyiv National Linguistic University. Pedagogy and Psychology Series, 35, 31-42. (фахове видання, категорія Б)
  2. Густі І., Барань Є., Лехнер І., Фабіян М. (2021). Навчання мов у період карантину в Закарпатському угорському інституті ім. Ф. Ракоці ІІ. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія педагогіка та психологія, 34, 83-101. DOI: https://doi.org/10.32589/2412-9283..2021 http://visnyk-pedagogy.knlu.edu.ua/issue/view/14291 ISSN 2412-9283 (print) ISSN 2518-1408 (online) (фахове видання, категорія Б)
  1. Lechner, I., & Huszti, I. (2021). The role of context and relevance in translating European Union texts. Messenger of Kyiv National Linguistic University. Series Philology, 24(1), 83-95. DOI: https://doi.org/10.32589/2311-0821.24%20(1).2021.236087 http://philmessenger.knlu.edu.ua/article/view/236087 ISSN 2415-7333 (print), ISSN 2311-0821 (online) «фахове видання» англійською мовою
  2. Лехнер І. (2020) Роль концептуальних метафор у концептуалізації поняття “гріх” в угорській мові.  // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського. Серія Філологія (Мовознавство). Випуск 30., 120-129. ISSN 2521-1293 (print), 2521-1307 (online) (фахове видання, категорія Б)
  3. Lechner, I. (2019) A fogalmi metaforák szerepe a bűn fogalom konceptualizációja során. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та псигологія.» Збірник наукових прац. – Випуск 1(9), Мукачево : Вид-во МДУ, С. 261-265. DOI 10.31339/2413-3329-2019-1(9)-260-264. ISSN 2413-3329 (print),  2520-6788 (online) (фахове видання, категорія Б)

Монографії, книги за 2018–2023 рр.

  1. Lechner, I. (2023). Erkölcs és nyelvészet. Az erkölcsfogalom metaforikus konceptualizációja a magyar és a német nyelvben. Beregszász – Ungvár: „RIK-U”. ISBN 978-617-8046-90-3, 232 p.
  2. Huszti, I., Lechner, I., & Fábián, M. (Eds.) (2022). Teaching English reading to young learners: Training manual. Berehove – Uzhhorod: Transcarpathian Hungarian College – “Rik”-U LLC. UDC: 811.111(477.87), ISBN 978-617-8046-57-6, 128 p., Ум. друк. арк. / author’s sheet 10,4

Головні публікації за 2018–2023 рр.

  1. Lechner, I. (2023). Szociolingvisztikai és kétnyelvűségi kutatási lehetőségek kognitív nyelvelméleti keretben. In: Juhász Valéria – Kegyesné Szekeres Erika (szerk.): Többnyelvűség és kutatás. Szeged: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. 94-103.
  2. Huszti, I., Lechner, I. Bárány, E., & Fábián, M. (2023). Nyelvelsajátítás a digitális munkarendben a felsőoktatásban (Az elmúlt tanév tanulságai). In Á. Albert, J. Bóna, G. D. Borbás, R. Brdar-Szabó, K. Csizér, & Zs. Vladár (Szerk.), Fejezetek az alkalmazott nyelvészet területéről. Budapest: Akadémiai Kiadó. ISBN: 978 963 454 891 1 DOI: 1556/9789634549811 https://mersz.hu/bona-fejezetek-az-alkalmazott-nyelveszet-teruleterol//
  3. Bárány, E., Fábián, M., Lechner, I., & Huszti, I. (2022). A 2020. évi tavaszi és őszi távoktatás a Rákóczi-főiskolán: Tapasztalatok, vélemények, tanulságok. In Z. Karmacsi, A. Márku, & E. Tóth-Orosz (Szerk.), Mozaikok a magyar nyelvhasználatból: Tanulmányok a Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont kutatásaiból. Törökbálint: Termini Egyesület.
  4. Lechner, I (2022). Kognitiv-semanthische Analyse von Lehnwörtern. In С. М. Іваненко, К. Компе, О. О. Холоденко, О. О. Яременко-Гасюк (Eds.), Матеріали міжнародної науково-практичної онлайн-конференції 02-03 грудня 2022 року „Навчання і викладання уцифровому форматі в контексті наукової доброчесності у багатомовному світі” / Digitales Lernen und Lehren im Kontext der Wissenschaftlichen Redlichkeit in der Mehrsprachigkeit (pp. 85-88). Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова.
  5. Lechner, I (2022). Az erkölcs növény fogalmi metafora nyelvi manifesztációja a magyar nyelvben. In Z. Karmacsi, A. Márku, & E. Tóth-Orosz (Szerk.), Mozaikok a magyar nyelvhasználatból: Tanulmányok a Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont kutatásaiból. Törökbálint: Termini Egyesület.
  6. Lechner I., Petrusinec A. (2022). Lanstyák István: „Az Istennek könyve közönséges nyelven” (Tanulmányok bibliafordításról). Fordítástudomány 24. évf. 1. szám. 146‒150. DOI: https://doi.org/10.35924/fordtud.24.1.13
  7. Lechner, I., & Huszti, I. (2021). The Role of Context in Creating Meaning. In T. V. Kalyniuk, & T. V. Bodnarchuk (Eds.), Language and Speech: Fundamental Paradigms of Development (pp. 161-173). Kamianets-Podilsky: Ruta.
  8. Lechner, I (2021) AZ ERKÖLCS ERŐ fogalmi metaforára épülő laikus modellek a magyar és a német nyelvben. ARGUMENTUM, 17, 706-725.
  9. Лехнер І. (2020). Прояв концептуальної метафори «моральної сили» в німецькій мові. In: Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути [зб. наук. пр.]: матеріали X міжнародної науковопрактичної інтернет-конференції (м. Київ, 13 листопада 2020 р.). Київ: Наукова платформа Open Science Laboratory. pp. 674-683.
  10. Lechner, I. (2019). Az erkölcs fogalma politikai kontextusban. In: Csernicskó, István; Márku, Anita (szerk.) A nyelvészet műhelyeiből: Tanulmányok a Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont kutatásaiból, V. Ungvár, Ukrajna: Autdor-Shark, pp. 212-222.