Képzési program

Képzési ág, szak (Képzési program) megnevezése Képzési szint Rendelkezik-e akkreditációval (meddig) Megszerezhető képesítés
Biológia és biokémia MA/MSc 2024.07.01 Okleveles biológus és biokémikus / Biologist and biochemist
Normatív képzési idő (év): 2 A nemzeti képesítési keretrendszer megfelelő szintje: 7
Kreditszám: 120 Az Európai Felsőoktatási Térség megfelelő szintje: 7
Betölthető munkakörök:

221 Szakember az élettudomány és orvostudomány területén
2211 Biológus, botanikus, zoológus és a kapcsolódó szakmák szakembere
2211.1 Tudományos munkatárs (biológia, botanika, zoológia, stb.)
2211.2 Biológus, botanikus, zoológus és a kapcsolódó szakmák szakembere
2213 Szakember az agronómia, vízgazdálkodás, állattenyésztés, erdészet, melioráció és természetvédelem területén
2213.1 Tudományos munkatárs (agronómia, vízgazdálkodás, állattenyésztés, erdészet, melioráció és természetvédelem)
2310 Felsőoktatási intézmény oktatója
2310.2 Felsőoktatási intézmény egyéb oktatója (tanársegéd, gyakornok)
2320 Középiskolai tanár
235. Egyéb szakember az oktatás területén
2359.1. Egyéb tudományos munkatárs az oktatás területén

Továbbtanulási lehetőségek:

Továbbtanulási lehetőség a felsőoktatás harmadik (oktatási-tudományos), PhD (doktori fokozat) szintjének programja szerint, a kapcsolódó tudományos területeken.
További képesítések megszerzése posztgraduális képzések keretében.

Képzési programok:
Tantervek:
Recenziók:

Itt adhatja meg észrevételeit és javaslatait az oktatási programokkal kapcsolatban.

Megjegyzését a webhely rendszergazdája általi felülvizsgálata után 3 (három) munkanapon belül közzétesszük. Megértésüket köszönjük!

Megjegyzések és javaslatok az oktatási programhoz (5):

  • Білик Жанна Іванівна, канд. біол. наук

    Felsőoktatási intézmény vagy kutatóintézet - Національний Центр "Мала Академія Наук України", Старший науковий співробітник
    2023.03.02.

    Після ознайомлення з освітньо-професійною програмою “Біологія” для підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні, вважаю за необхідне зазначити:
    1. Програма складена відповідно до сучасних досягнень біології як науки, що відображено у змісті дисциплін, які пропонуються студентам для вивчення, наприклад “Адаптогенез у біологічних системах”, “Популяційна генетика”, “Загальні питання біотехнології та генетичної інженерії”.
    2. Програма має значний природоохоронний потенціал та спрямована на виховання спеціалістів, які мають знання та практичні навички, необхідні для збереження біорізноманіття та раціонального природокористування, досить згадати такі цікаві дисципліни, що пропонуються здобувачам освіти, як “Заповідники та національні парки”, “Ботанічне ресурсознавство”. Саме такий зміст освіти готує фахівців, які будуть необхідними для повоєнного відновлення України.
    3.Завдяки опануванню таких дисциплін як “Академічна доброчесність та право інтелектуальної власності”, “Методика сучасних наукових досліджень в біології та екології”, “Основи професійної комунікації іноземною мовою” та ін. майбутній фахівець отримує знання, необхідні для навчання на PhD рівні, саме такий підхід забезпечує неперервність освіти.
    Вважаю, що програма складена відповідно до існуючих вимог і сприяє підготовці фахівців, конкурентноспроможних на ринку праці.

  • Мегалінська Ганна Петрівна, канд. біол. наук, доцент

    Felsőoktatási intézmény vagy kutatóintézet - Український державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Доцент
    2023.03.03.

    Метою представленої освітньо-професійної програми є створення навчальної бази для практичної та теоретичної підготовки майбутніх фахівців біології з високим професійним потенціалом. Позитивним елементом програми є спектр дисциплін обовязкової теоретичної підготовки, який включає Загальну фітогеографію,
    Інтродукцію з основами акліматизації, Мікологію, Методологію сучасних наукових досліджень в біології та екології, Заповідники та національні парки світу, Мікробіологію довкілля, Загальні питання біотехнології та генетичної інженерії рослин, Вивчення та збереження біорізноманіття, Адаптогенез у біологічних системах, Гідробіологію, Популяційну біологію, Ботанічне ресурствознавство, Вибрані питання біології
    (Основи паразитології) та практичну підготовку, яка включає наукову-польову та переддипломну практику. Вся сукупність дисциплін представленої програми дозволяє підготувати спеціалістів-біологів, які можуть працювати не тільких в сучасних експериметальних лаборатріях і забезпечувати грантові дослідження з іноземними партнерами, а й викладати біологічні курси у вищих навчальних закладах.

  • Лукаш Олександр

    Felsőoktatási intézmény vagy kutatóintézet - Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка, професор кафедри екології та охорони природи
    2023.03.05.

    Імпонує структурно-логічна послідовність компонент ОПП “Біологія”, а також регіональна та екологічна спрямованість низки дисциплін вільного вибору, запропонованих для здобувачів освіти, зокрема: Краєзнавчий туризм на Закарпатті, Видатні діячі науки і культури Закарпаття, Дво- та багатомовність у Карпатському басейні, Історія Карпатського басейну, Природоохоронні об’єкти, Моніторинг оточуючого середовища. Схвальним є тем, що освітньою програмою передбачена науково-польова практика як компонент обов’язкової практичної підготовки

  • Csernicskó Jána

    Hallgató (II. RF KMF)
    2024.12.17.

    2024-ben szereztem kémia szakos tanári diplomát a II. RF KMF-en. Nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy tanszékünkön Biológia és biokémia MSc képzés indul. Amikor megismerkedtem a képzési programmal rögtön tudtam, hogy ezen a szakon szeretném folytatni tanulmányaimat. Az eltelt félév ebben a döntésemben megerősített. Különösen örülök annak, hogy sokféle, tudományos ismeretre tettem már eddig is szert és remélhetően ez a jövőben is így lesz. Köszönöm a lehetőséget.

  • Demjén Zsolt

    Hallgató (II. RF KMF)
    2024.12.17.

    Demjén Zsolt végzős hallgató vagyok az MSc biológia és biokémia szakon. Rendkívül örülök, hogy ezt a képzési programot választottam, mert a jövőben szeretnék tudományos munkával foglalkozni, PhD képzésben részt venni. A korszerű tudományos kutatás módszerei óra keretén belül elsajátítottam a tudományos kutatások tervezését, publikációk, kiadványok szerkesztését. Ennek köszönhetően számos Tudományos Diákköri Konferencián, tehetséggondozó pályázaton vehetettem részt. A megszerzett ismeretekre alapozva remélem sikerül felvételt nyernem doktori képzésre.


Az e-mail címe nem lesz publikus az oldalon.

*

*

*

*

*

*


Hozzászólások