Навчально-консультаційний центр
Минуле та сьогодення Навчально-консультаційного центра Закарпатського угорського інститутуту імені Ференца Ракоці II
Відповідно до рішення керівництва Закарпатського угорського інститутуту імені Ференца РакоціII у 2004 році запрацював Навчально-консультаційний центр як один із структурний підрозділ навчального закладу. До основних завдань центру належать організація й проводення різних курсів, грантових та інших програми для різних вікових категорій, які сприяють підвищенню рівня працевлаштування, конкурентоздатності, зменшення потоку міграції серед місцевого населення.
Навчально-консультаційний центр, підлаштовуючись до умов, які диктує нам швидкоплинний світ, а також враховуючи стрімкий прогрес у сфері технічного запезпечення, культури й економіки, пропонує нові можливості всім, хто не бажає залишатися осторонь, а бути активним учасником цих процесів. З огляду на нинішню економічну ситуацію, для забезпечення належної конкурентоспроможності у 21 столітті важливо регулярно оновлювати здобуті раніше знання та поповнювати їх новими. Тобто у сучасному світі для досягнення успіху не обійтися без перманентного навчання протягом усього життя.
Організовані центром курси та реалізовані нами навчальні програми відкривають перед тими, хто хоче оволодіти новими знаннями, які стануть у пригоді як у повсякденному житті, так і під час професійної діяльності, чимало перспективних можливостей.
Ми живемо в глобалізованому світі, де без знання мов практично неможливо побудувати кар’єру, отримати до рук омріяний диплом чи знайти перспективнішу, високооплачувану роботу.
Висока затребуваність наших проєктах має одразу кілька причин: 1) курси та навчальні програми Навчально-консультаційного центру, на відміну від інших проєктів, що реалізовуються на базі інших навчальних закладів, відіграють провідну роль у житті угорської громада Закарпаття; 2) різноманітні грантові програми дозволяють проводити навчання безкоштовно або за символічну плату, що дає змогу взяти участь у цих програм розвитку й особам із соціально незахищених родин.
Мовні курси
Мовні курси з англійської, німецької, української та угорської мов проводяться за спеціальною програмою, розробленою для вивчення іноземних, на базовому, середньому та просунутову рівні. Щороку в них бере участь кількасот осіб. Курси проводяться на базі ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ.
Кількість учасників 80-годинних мовних курсів, реалізованих у період з 2015 по 2024 рр.
Наймену-вання курсів | 10.2015. – 03.2016. | 10.2016. – 03.2017. | 10.2017. – 03.2018. | 10.2018. – 03.2019. | 10.2019. – 03.2020. | 10.2020. – 03.2021. | 10.2021. – 03.2022. | 10.2022. – 02.2023. | 10.2023. – 02.2024. | |||||||||
поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | поча-ли | завер-шили | почали | завер-шили | почали | завер-шили | |
англійська | 94 | 51 | 111 | 73 | 139 | 83 | 110 | 64 | 118 | 60 | 64 | 42 | 43 | 31 | 42 | 14 | 74 | 26 |
німецьа | 38 | 22 | 41 | 26 | 69 | 48 | 38 | 22 | 17 | 7 | 35 | 24 | 22 | 9 | 12 | 0 | 16 | 4 |
російська | – | – | 8 | 3 | 8 | 8 | 16 | 10 | 11 | 6 | 8 | 3 | 12 | 17 | набір не оголошу-вався | – | набір не оголошу-вався | – |
українська | 22 | 14 | 10 | 4 | 32 | 18 | 22 | 9 | 42 | 28 | 31 | 5 | 32 | 9 | 38 | 22 | ||
угорська | 124 | 107 | – | – | – | – | – | – | – | – | 44 | 28 | 21 | 18 | 30 | 9 | 47 | 15 |
Всього | 278 | 194 | 170 | 106 | 248 | 157 | 186 | 105 | 146 | 73 | 193 | 125 | 129 | 80 | 116 | 32 | 175 | 67 |
На першому занятті кандидати проходять оцінювання, за результатами якого їх поділяють на групи, залежно від їх рівня володіння тією чи іншою мовою. Тестування дозволяє сформувати групу слухачів з однаковим рівнем знань. У навчальній програмі, на якій базуються курси, розробники приділяють особливу увагу розвитку комунікативних навичок, таких як аудіювання, читання та письмо. Багатий словниковий запас і ґрунтовні знання граматики дозволяють слухачам вільно читати, розуміти писемні тексти різних жанрів і сприймати їх на слух. Програма мовних курсів передбачає засвоєння основних правил граматики, поповнення словникового запасу, а також знайомить з основними правилами побудови словосполучень і речень.
Набір на курси з вивчення угорської, як іноземної, вперше відбувся у березні 2016 року, заняття проводилися на всій території Закарпатської області.
При виборі місць для проведення мовних курсів зазвичай враховувалися населені пункти, де частка угорського населення не перевищує або становить близько 20%. Ще одним важливим критерієм була туристична привабливість Закарпаття, а також наявність історичних пам’яток чи об’єктів природокористування, що мають велике значення для угорської спільноти. Однією з основних цілей проєкту було створення можливостей для вивчення та використання угорської мови в населених пунктах Закарпаття, на околицях якого не функціонує жодної школи з угорською мовою навчання, але мешкають представники угорської національної меншини. Взяти участь у мовних курсах могли всі охочі, незалежно від вікових особливостей. Заняття проводилися переважно в малих групах щоп’ятниці та щосуботи.
Кількість слухачів курсів угорської мови на Закарпатті у період з 2016 по 2022 рр.
Тур | Дата реалізації | Кількість слухачів | Кількість осіб, які завершили навчання | Кількість годин |
1. | 7 травня 2016 р – 10 грудня 2016 р. | 2064 | 1136 | 120 |
2. | 1 грудня 2016 р. – 30 квітня 2017 р. | 3605 | 3197 | 78 |
Квітень – червень 2017 р. (Для зареєстрованих у системі учасників, тобто не для нових учасників) | 3197 | 2287 | 42 | |
3. | 1 липня 2017 р. – 16 грудня 2017 р. | 4169 | 2503 | 120 |
4. | 3 лютого 2018 р. – 20 жовтня 2018 р. | 3997 | 2344 (з них 920 осіб прослухали 220 навчальних годин) | 120 |
1 липня 2018 р. – 20 жовтня 2018 р. (Для зареєстрованих у системі учасників, тобто не для нових учасників) | 1305 | 100 | ||
5. | 19 січня 2019 р. – 20 жовтня 2019 р. | 3110 | 1732 | 160 |
6. | 29 лютого 2020 р. – листопад 2020 р. | 3138 | 1746 | 120 |
Листопад 2020 р. – лютий 2021 р. (Для зареєстрованих у системі учасників, тобто не для нових учасників) | 1230 | 1027 | 60 | |
7. | 15 травня 2021 р. – 15 листопада 2021 р. | 2755 | 1914 | 100 |
8. | 29 січня 2022 р. – 12 листопада 2022 р. | 2173 | 879 | 150 |
Всього | 30 743 | 18 765 |
Надихнувшись успіхом курсів з вивчення угорської мови, дослідивши попит на ринку, Навчально-консультаційний центр вирішив запустити курси з вивчення української мови в тих населених пунктах Закарпаття, де є у цьому потреба. Статистичні дані мовних курсів, заняття з яких проходили у різних куточках краю, склалися таким чином:
Тур | Дата реалізації | Кількість слухачів | Кількість осіб, які завершили навчання | Кількість годин |
1. | Грудень 2018 р. – жовтень 2019 р. | 565 | 400 | 120 |
2. | Січень 2020 р. – грудень 2020 р. | 887 | 663 | 120 |
3. | Березень 2021 р. – листопад 2021 р. | 907 | 734 | 100 |
4. | 29 січня 2022 р. – 12 листопада 2022 р. | 791 | 521 | 150 |
Всього | 3150 | 2318 |
Підготовчі курси до іспиту з української мови «ORIGO» – Навчально-консультаційний центр ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ у співпраці з мовним центром Університету імені Лоранда Етвеша «ОРІГО» вперше у 2024 році організував 40-годинний навчальний курс з підготовки до іспиту з української мови «ORIGO» за рівнями складності В2 та С1. Прийом заявок тривав з 22 січня по 6 лютого 2024 року. За цей період взяти участь у курсі зголосилося 7 осіб. Заняття проводила сертифікована викладачка Оксана Павлович на базі ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ з 10 лютого по 13 квітня 2024 року, щосуботи.
Курси з підготовки до мовного іспиту «ORIGO» проводяться з метою вдосконалення навичок спілкування українською мовою та підвищення рівня підготовки до успішного складання мовного іспиту. Програма курсу спрямована на розвиток мовних компетенцій – усного, писемного мовлення, читання та аудіювання, а також засвоєння основних правил та граматики української мови. Застосувати набуті знання на практиці та поглибити їх учасники мали змогу за допомогою різноманітних тренувальних вправ. Після успішного складання письмового іспиту 3 особи здобули право отримати двомовний сертифікат (на українській та угорській мові), що засвідчує факт володіння мовою.
Курси підготовки до мовних іспитів ORIGO стали чудовою нагодою підготуватися до іспиту з української мови. Завдяки практичним заняттям учасники курсу зможуть успішно виконати завдання іспиту та впевнено подолати труднощі, які можуть виникнути під час складання іспиту. Відгуки учасників свідчать про високу ефективність та користь курсу з підготовки до мовних іспитів.
Центр мовних іспитів ECL
З 2016 року Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ співпрацює з Центром мовних іспитів ECL, що функціонує на базі Центру іноземних мов Печського університету, як місце проведення мовних іспитів за кордоном. У рамках угоди між двома установами міжнародні в ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ вже п’ять разів проводили іспити з англійської, угорської, німецької мови різних рівнів складності, а саме: А2 (початковий), В1 (базовий), В2 (середній) та С1 (просунутий). До лютого 2024 року 240 осіб виявило бажання підтвердити свій рівень знань з відповідної мови, з них успішно мовний іспит склали 205 осіб. Подати заявку на участь у мовних іспитах можна особисто, або заповнивши анкету онлайн на сайті системи ECL.
Детальну інформацію про мовні іспити ECL можна отримати ТУТ.
За останні роки кількість осіб, які складали іспит ECL, розподілилася таким чином:
Інші програми підготовки фахівців, курси підвищення кваліфікації
17 вересня 2010 року в ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ розпочали свою роботу курси з підготовки офіціантів. За результатами першого семестру, який тривав з січня по травень 2010 року, із 58 зареєстрованих слухачів іспит успішно склали 36. Ці курси стали визначальними в роботі Навчально-консультаційного центру, оскільки слухачі в разі успішного складання випускних іспитів отримували диплом кваліфікованого робітника державного зразка, визнаний Угорщиною. Курси з підготовки офіціантів реалізувалися у рамках співпраці з Кечкеметським регіональним центром професійною підготовки (Угорщина).
21 січня 2011 року стартував проєкт під назвою «Радіо звучить! – Курси радіоведучого та конферансьє на Закарпатті», взяти участь в якому зголосилася 31 особа. Проєкт також втівлився у життя у рамках співпраці з Кечкеметським регіональним центром професійною підготовки (Угорщина).
У 2009 та 2012 році відбулися курси соціального медичного працівника, програма якого розрахована на 400 годин.
22 жовтня 2011 року Навчально-консультаційний центр за фахової підтримки Першого кластеру з розвитку та знань у Карпатському басейні «ПаннонФорраш» уперше запустив курси з підготовки консультантів з альтернативних і відновлювальних джерел енергії, зеленої енергетики. Фахівці з такою кваліфікацією затребувані, адже їхні знання необхідні для проведення роз’яснювальної роботи, підвищення екологічної свідомості населення та бізнес сфери, а також для реалізації проєктів з відновлювальної енергетики. У курсах взяло участь 20 осіб, які підвищили свій рівень знань у цій сфері у рамках 330 годинних занять. Після успішного складання випускних іспитів диплом кваліфікованого робітника державного зразка, визнаний Угорщиною, отримували 13 осіб.
6 жовтня 2012 року спільно з Навчально-дослільницьким інститутом імені Іштвана Тюррі стартували курси з основ бджільництва. З 55 слухачів випускний іспит успішно склали 41 осіб. Учасники курсів, що відбулися у рамках 120 годинних заннять, засвоїти базові знання з бджільництва та набули як теоричних, так і практичних навичок. За сприяння місцевих пасік (у Виноградові та Шаланках) слухачі опинилися у безпосередній близькості з природою, наживо спостерігаючи за процесами, що описані в навчальних матеріалах.
У 2013 році Навчально-консультаційний центр у рамках співпраці зі спілкою «Громадяни за Тисалйок» організували курси працівників туристичної сфери. Частина занять проводилася на Тисалоцькій ГЕС, а інша – у винних підвалах Токая. З 24 учасників 10 осіб успішно склали фаховий іспит, отримані під час навчання знання і навички застосують і до нині.
20 вересня 2014 року на базі ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ розпочали роботу курси килимарства. Опанувати техніки виготовлення килимів виявило бажання 45 осіб. Реалізація проєкту відбулася в рамках Програми «Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна ENPI CBC», як частина грантового проєкту «Competency Centres for Cross-border Cooperation». Програма курсів килимарства розрахована на 300 годин.
Навесні 2015 року Навчально-консультаційний центр організував курси для представників сільського туризму, у якому взяло участь 10 осіб.
6 лютого 2016 року розпочалися заняття у рамках курсів з підготовки кухарів та їх помічників, на які записалося 18 осіб. Програма мала на меті підвищити рівень надання послуг у ресторанному секторі, а також популяризувати культ здорового дитячого харчування, яке базувалося на сучасних трендах. Курси завершилися 9 липня. Заняття проводилися щоп’ятниці та щосуботи, загальна кількість годин теоретичних та практичних занять становила 240.
З 2 по 15 лютого 2017 року проводолися курси з основ захисту рослин, у рамках яких свою екологічну обізнаність підвищувало 26 осіб. Загальний обсяг кількість годин – 40. Після завершення навчання свідоцтва отримали 24 слухачі. Реаліазація проєкту відбулася у рамках співпраці з Університетом іменя Святого Іштвана (м. Геделлев), зокрема Центром післядипломної освіти та консультацій, а також Центром аграрного та сільського розвитку в Карпатському басейні. Учасники курсів отримали свої свідоцтва 27 березня під час урочистостей, огранізованих у рамках проведення серії заходів «Дні Ракоці».
У період з лютого по квітень 2017 року 67 осіб старшого віку, розділившись на три групи, підвищували рівень своєї комп’ютерної грамотності. 21 квітня 51 особа отримала свідоцтво про успішне закінчення курсів. Навчання проводилося за підтримки організації «Карпатська співпраця громад заради пенсіонерів».
З 20 жовтня по 16 грудня 2017 року Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ та Закарпатська угорська туристична рада організували безкоштовне навчання для екскурсоводів загальним обсягом 360 годин. Заняття проводилися щоп’ятниці та щосуботах. Програма курсів привабила 57 осіб, з них відбірковий тур успішно подолати всього 32. З-поміж тих, кому вдалося подолати вступний бар’єр, було чимало таких слухачів, котрі уже батаго років присвятили екскурсоводству, серед учасників зустрічалися і підприємці зі сфери туризму, а також вчителі загальноосвітніх шкіл та студенти ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ. Кваліфікаційний іспит успішно склали 24 особи, які 20 грудня 2017 року отримали сертифікати.
Курси «Туризм та готельно-ресторанна справа» відбулися в рамках співпраці Ніагарського університету та Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ у другому семестрі 2022/2023 навчального року, в рамках яких студенти ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ спеціальностей «Географія», «Туризм» та «Англійська мова та література» взяли участь у тренінгу «Туризм та готельно-ресторанна справа», мета якого полягала у заохоченні студентів до професійного розвитку та налагодженні зв’язків з іншими студентами. Загалом заявки на участь в англомовному курсі, який тривав з 16 лютого по 27 квітня 2023 року, подали 35 студентів, 32 з яких успішно склали іспити та отримали дипломи. Крім того, у програмі взяли участь 8 викладачів ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ.
За сприяння Петера Форгача студенти ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ мали унікальну можливість взяти участь у літньому шкільному таборі Угорської скаутської асоціації зарубіжних країн, що проходив з 29 червня по 17 липня 2023 року у м. Філлмор, США.
Одним з викладачів спецкурсу був професор кафедри менеджменту готельного бізнесу, спорту та туризму Ніагарського університету, директор Ніагарського глобального науково-дослідного інституту туризму Курт А. Стахура, який викладав у ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ в осінньому семестрі 2023/2024 навчального року.
Інші програми підготовки, курси, реалізовані у 2015-2021 рр.
Н/п | Дата реалізації | Найменування курсу | Кількість поданих заявок | Кількість осіб, які успішно закінчили навчання |
1. | Жовтень 2015 р.-травень 2016 р. | Підготовка до ЗНО | 140 | 25 |
2. | Лютий 2016 р. – червень 2016 р. | Підготовка кухарів та їх помічників | 18 | 18 |
3. | Лютий 2016 р. – березень 2016 р. | Основи захисту рослин | 26 | 24 |
4. | Жовтень 2017 р. – грудень 2017 р. | Підготовка ексурсоводів | 32 | 24 |
5. | 18 листопада 2017 р. | Підвищення кваліфікації сімейних лікарів | 59 | 59 |
6. | Лютий 2017 р. – квітень 2017 р. | Комп’ютерна грамотність для пенсіонерів | 67 | 51 |
7. | 13 жовтня 2018 р. | Підвищення кваліфікації педіатрів | 102 | 102 |
8. | 3-21 грудня 2018 р. | Курси з фахової угорської мови для лікарів Закарпаття | 79 | 71 |
9. | Травень 2019 р. – вересень 2019 р. | підвищення кваліфікації лікарів та конференція (2 підпрограми: конференція «Захист прав матері та дитини в системі первинної медико-санітарної допомоги», 18 травня, 131 учасник, «Гіпертензія як суспільна проблема охорони здоров’я» 28 вересня, 80 учасників) | 211 | 211 |
10. | Липень 2019 р. – серпень 2019 р. | Базові знання користування комп’ютером для пенсіонерів | 47 | 37 |
11. | Жовтень 2019 р. – грудень 2019 р. | Підготовка ексурсоводів | 22 | 21 |
12. | 12-15 липня 2021 р. | Способи збору, вирощування та застосування лікарських рослин у Карпатському басейні | 20 | 20 |
13. | 9-11 вересня 2021 р. | Підвищення кваліфікації закарпатських лікарів на 17-му Міжнародному конгресі в м. Печ | 7 | 7 |
Всього | 771 | 611 |
Програма підтримки талантів «Колегіум Талентум»
Основною метою програми підтримки талантів «Колегіум Талантум» є формування та розвиток інтелектуального потенціалу угорської інтелігенції та їхніх нащадків, які проживають закордоном. З 2016 року за дорученням Державного секретаріату з питань національної політики Офісу прем’єр-міністра, за підтримки та рішенням колективу Угорський університет Трансільванії Sapientia та Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, нагляд за реалізацію програми «Колегіум Талантум» здійснює Будапештський фонд «Sapientia Hungariae».
Серед іншого, програма має на меті підтримати професійну діяльність молодих угорців, які проживають на території інших країн, та сприяти їхньому інтелектуальному розвитку. Задля реалізації цієї мети організація комплексно вживає необхідні заходи на різних етапах втілення проєкту у життя: кандидати, які успішно пройшли відбір, мають право на виплату стипендії, відшкодування витрат на участь у конференціях та складання мовних іспитів, а також взяти участь у тренінгах, професійних заходах та програмах з розвитку національної ідентичності.
Учасники програми матимуть змогу отримати індивідуальну стипендію, відшкодування витрат на участь у конференціях та складання мовних іспитів, участь у тренінгах, професійних програмах та програмах з розвитку національної ідентичності, а роботу викладачів, які спільно зі своїми вихованцями працювали над дослідженням у певній галузі, нагороджуватимуть гонорарами. З 2017 року можливостями заохочувальної програми скористалося 54 закарпатців.
Навчальний рік | Кількість стипендіантів |
2017-2018 | 16 |
2018-2019 | 7 |
2019-2020 | 7 |
2020-2021 | 7 |
2021-2022 | 6 |
2022-2023 | 6 |
2023-2024 | 5 |
Всього: | 54 |
Стипендіальна програма Закарпатської угорської фахової колегії імені Ілони Зріні
У стипендіальній програмі можуть взяти участь закарпатські студентів 3-6 курсів денної форми навчання, які мають високі досягнення у начанні. Заявки приймаються разом з конкурсною роботою на тему, що становить науковий інтерес. Обов’язковою участі у проєкті є наявність у наукового керівника роботи вченого звання доктора наук. Виплата стипендії здійснюється впродовж 10 місяців кожного навчального року.
Мета програми: підтримати найталановитіших студентів, для яких угорська мова є рідною (в галузі природничих та гуманітарних наук), що навчаються у закладах вищої освіти Закарпаття, та створити для них сприятливі умови для професійного розвитку, що дозволить їм досягти високих професійних вершин. За 24 навчальні роки всього 240 студентів стали стипендіантами програма Закарпатської угорської фахової колегії імені Ілони Зріні, серед яких є студенти, які отримали заохочувальну стипендію впродовж кілької років поспіль. Всього Закарпатська угорська фахова колегія імені Ілони Зріні підтримала реалізацію 383 наукових проєктів.
Кількість стипендіантів у 1999–2023 рр.:
Найменування навчального закладу | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | Всього | |
Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ | 22 | 22 | 22 | 20 | 15 | 13 | 11 | 18 | 9 | 10 | 13 | 9 | 0 | 8 | 10 | 12 | 11 | 11 | 14 | 9 | 7 | 9 | 7 | 5 | 2 | ||
Закарпатська академія мистецтв | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 00 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Ужгородський нааціональний університет | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 8 | 7 | 3 | 2 | 1 | 6 | 0 | 6 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 6 | 6 | 6 | 7 | 6 | 3 | ||
Мукачівський державний університет | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Всього | 22 | 23 | 25 | 23 | 18 | 16 | 20 | 25 | 12 | 12 | 14 | 15 | 0 | 15 | 12 | 13 | 15 | 15 | 15 | 15 | 13 | 15 | 14 | 11 | 5 | 383 | |
Конференція молодих угорських дослідників Закарпаття
Конференція молодих угорських дослідників Закарпаття проводиться щороку восени за спільної організації Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ та благодійного фонду «ГЕНІУС» з нагоди Дня угорської науки, яка в останні роки стала однієї з подій циклу заходів Академії наук Угорщини та заходів з популяризації наукової діяльності, приурочених до Дня угорської науки. Серія науковий зустрічей слугує майданчиком для представлення результатів найновіших досліжень, а також для привернення молоді до наукової діялььності.
Мета конференції молодих угорських дослідників Закарпаття – надати можливість докторантам та аспірантам або студентам, які бажають продовжити навчання після інституту чи університету, представити результати своїх досліджень, познайомитися з провідними експертами у різних галузях науки та набути нового досвіду.
Подати заявку на участь у конференції можуть угорські дослідники Закарпаття віком до 35 років, які ще не мають наукового ступеня, щороку в період з червня по жовтень. Кожного року до роботи конференції долучаються 10-35 доповідачів з різних вищих навчальних закладів Карпатського басейну, які представляють результати своїх досліджень у 2-4 секціях.
Рік | Кількість доповідачів | Кількість членів експертної комісії |
2013 | 25 | 9 |
2014 | 29 | 9 |
Травень 2015 р. | 31 | 18 |
Листопад 2015 р. | 25 | 15 |
2016 | 18 | 14 |
2017 | 34 | 20 |
2018 | 18 | 13 |
2019 | 10 | 7 |
2020 | 18 | 14 |
2021 | 17 | 21 |
2022 | 16 | 21 |
2023 | 19 | 24 |
Всього: | 285 | 185 |
Наукові дискусії
Наукові дискусії проводяться з метою надання закарпатським студентам інститутів та університетів, інтелектуалам, які активно працюють над тим, аби забезпечити належні умови для розвитку закарпатських угорців, більш ґрунтовних знань та усвідомлення процесів, проблем та викликів, що постають перед ними у сучасному світі.
Тематика дебатів завжди адаптована до значущих подій року, які становлять суспільний інтерес і мають велике значення для історії та культури. Наукові дискусії – чудова нагода привернути увагу до діяльності видатних постатей історії, до коріння та традицій угорського народу, виокремити та передати духовні цінності, які нагадують нам про минуле угорців та надають сили рухатися вперед.
Рік | Кількість доповідачів |
2018 | 2 |
2020 | 12 |
2021 | 7 |
2022 | 4 |
2023 | 9 |
2024 | 7 |
Всього: | 41 |
Закарпатська студентська наукова конференція
Закарпатська студентська наукова конференція (ЗСНК) організовується щороку Благодійниим фондом «ГЕНІУС» та Закарпатським угорським інститутом імені Ференца Ракоці ІІ до Дня української науки у рамках реалізації партнерської програми «Без кордонів» Національної студентської ради (КНСР), за підтримки Міністерства культури та інновацій Угорщини, програми «Національний талант», Уряду Угорщини, Держсекретаріату з питань національної політики Офісу прем’єр-міністра та Фонду імені Габора Бетлена. За останні роки захід набув статусу регіонального, оскільки у конференції беруть участь молоді дослідники та студенти з різних закладів вищої освіти Карпатського басейну.
Першочерговою метою серії конференцій ЗНСК є популяризація угорськомовної професійної самоосвіти серед студентів вищих навчальних закладів Закарпаття та налагодження професійних зв’язків між ними. Крім того, конференція має на меті надати можливість студентам інститутів та університетів, які спеціалізуються на проведенні досліджень у різних галузях, представити свої роботи на різних тематичних сесіях за участю відомих науковців, які оцінюватимуть роботи учасників та надаватимуть їм корисні поради щодо покращення їхніх наукових розробок.
Конференція – єдина в Закарпатті, яка дає можливість учасникам взяти участь у Національній науковій студентській конференції, що організовується Національною студентською науковою радою раз на два роки. У роботі конференції щороку беруть участь 30-50 доповідачів з різних вищих навчальних закладів Карпатського басейну, які представляють результати своїх досліджень у 7-9 секціях.
Рік | Кількість доповідачів | Кількість членів журі |
2011 | 24 | 9 |
2012 | 22 | 7 |
2013 | 26 | 11 |
2014 | 25 | 13 |
2016 | 39 | 39 |
2017 | 39 | 30 |
2018 | 39 | 27 |
2019 | 19 | 20 |
2020 | 36 | 31 |
2021 | 36 | 45 |
2022 | 34 | 32 |
2023 | 34 | 35 |
2024 | 42 | 41 |
Всього: | 415 | 340 |
м. Берегове, 30 квітня 2024 року
Наталія Вароді, директорка Навчально-консультаційного центру ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ